پیام دکتر صابر قلی‌زاده - سرپرست علمی کنگره

۱۴۰۲/۰۹/۲۷ ۱۴:۳۴

نوشته شده توسط احسان احسان در دوشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۷ ساعت ۱۴:۳۴

به نام خداوند جان و خرد

انسان هيچگاه بي‌نياز از كنكاش و پژوهش نبوده است. در حقيقت، انسان در بدو پيدايش، زندگي خود را با كنكاش و پژوهش به فراخور زمان و مكان عصر خود آغاز نموده و اين روند تا به امروز ادامه داشته است. بدون شك دستاورد‌هاي زندگي امروزه، نتيجه‌ اين مطالعات و پژوهش‌هاست. از طرفی رابطه‌ی تنگاتنگی بین توسعه پایدار با ساختارهای علمی و پژوهشی جامعه وجود دارد. نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود. بنابراین، پژوهش مبنای توسعه است و تضمینی برای استمرار توسعه به شمار می‌آید.

در دنياي كنوني عوامل مؤثر به خوشبختي افراد و ملت‌ها به سرعت در حال تغيير است زيرا جهان وارد دوره‌اي از فرصت‌ها و چالش‌هاي بزرگ شده است. از اين رو دانشجويان و دانش‌پژوهان براي مواجهه با اين تحولات روزافزون ناگزير به فراگيري مهارت‌هاي مطالعاتي و پژوهشي مي‌باشند و لازمه آن تغيير رويكرد نظام آموزشي بسوي خلق ايده‌ها، افكار و آموزه‌هاي جديد مي‌باشد و اين همان نظام آموزشي پژوهش محور است كه لازم است به صورت يك نظام ساختار‌يافته و منسجم جايگزين نظام آموزشي حافظه محور قرار گيرد. 

نظام مراقبت سلامت سراسر دنیا با چالش چگونگی پرکردن موثر شکاف بین آن­چه می­ دانیم و آن­چه عمل می ­کنیم روبه روست. این فاصله، شکاف انتقال دانش نامیده می­شود و ترجمان دانش به عنوان یـک پاسخ احتمـالی به این چـالش پدیده آمده است. دانشگاه به عنوان یکی از مهم­ترین منابع تولید دانش بایستی با سازمان­ های مصرف کننده این دانش ارتباط منـاسبی داشـته، از طریق این ارتبـاط بـه انتقال موثر دانش به آن­ها اقدام نماید. ترجمان دانش فرایندی است که تعامل بین پژوهشگران و استفاده ­کنندگان در بخش­ های مختلف، از انتخاب موضوع پژوهشی تا انتشار آن به نحوی که امکان بهره برداری از دانش بیشتر شود را تبیین می­نماید.

موفقیت و توسعه پژوهش در هر جامعه نیازمند گسترش رویکرد پژوهشی (پژوهش مدار)، نگاهی مبتنی بر پژوهش نسبت به موضوع‌های گوناگون در آن جامعه است. رویکرد پژوهشی به قشر یا گروه خاصی محدود نشده و زمانی سرچشمه اثر خواهد بود که در سطوح و امور گوناگون جامعه تسری یافته باشد. 

خداوند متعال را شاکریم که این فرصت را برای ما فراهم نمود که در سال 1403، میزبان محققین جوان در حیطه علوم پزشکی در ارومیه، خاستگاه پزشکی نوین کشور باشیم. هدف ما در برگزاری بیست و پنجمین کنگره سالیانه دانشجویان علوم پزشکی، تمرکز بر آخرین پیشرفت‌ها، نوآوری‌ها، و تحولات  علمی و پژوهشی در عرصه سلامت خواهد بود. همکاری و مشارکت دانشجویان و پژوهشگران در قالب ارائه مقالات، پوسترها و کارگاه‌های تعاملی، این کنگره را به بستری برای تبادل دانش و تجربه‌های ارزشمند تبدیل خواهد کرد. هدف ما ایجاد فرصتی برای شناسایی و پرورش دیدگاه‌های نوین و خلاقانه است تا به واسطه آنها شاهد بهبود و تحول در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سطح جامعه باشیم. این کنگره، که توسط جمعی از اندیشمندان و دانشجویان پیشرو در حوزه علوم پزشکی برنامه‌ریزی و مدیریت می‌شود، فضایی مناسب برای گفتگو، نقد و تعامل سازنده، و معرفی رویکردهای جدید پژوهشی را فراهم خواهد کرد. امید است در این کنگره بتوانیم با حضور پررنگ شما همکاران و همراهان علمی، گامی استوار در مسیر توسعه دانش و پزشکی مدرن برداریم.

sabber  

دکتر صابر قلی‌زاده

سرپرست علمی کنگره

پیام ارکان اصلی کنگره

بازخورد

نظر شما چی هست؟ بر روی ستاره های مورد نظرتون کلیک کنید.

5
  • Review rating
  • Review rating
  • Review rating
  • Review rating
  • Review rating
میانگین نمرات

دیدگاه ها (0)

تاکنون دیدگاهی منتشر نشده است. شما اولین نفر باشید!

ارسال یک دیدگاه